2 Apeluri digitalizare IMM-uri not IT si parteneriate IMM-uri si companii IT

Transformarea digitală folosind tehnologiile informației ca cloud computing, managementul proceselor de afaceri și automatizare pentru a îmbunătăți eficiența. Concept cu buton de rotire a mâinilor pentru a crește digitalizarea datelor

PNRR – DIGITALIZARE IMM- uri non IT

Beneficiari eligibili microîntrepinderi, întreprinderi mici și întreprinderi mijlocii din toate regiunile de dezvoltare, inclusiv Bucuresti Ilfov 

Perioada depunere- Apelul este deschis pana la data de 30 iunie 2023

INSTRUMENT DE GRANT DE PÂNĂ LA 100.000 EURO PE ÎNTREPRINDERE CARE  SĂ SPRIJINITE IMM-URILE ÎN ADOPTAREA TEHNOLOGIILOR DIGITALE

Valoarea maximă a ajutorului de minimis este cuprinsă între:

a)       20.000 și 30.000 euro pentru microîntreprindere;

b)       20.000 și 50.000 euro pentru întreprindere mică;

c)       20.000 și 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie

Intensitate apel 90% din totalul cheltuielilor eligibile pentru toate categoriile de IMM-uri

Categorii de cheltuieli eligibile

  1. cheltuieli aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea proiectului;
  2. cheltuieli pentru managementul proiectului;
  3. cheltuieli cu servicii de consultanta/analiza pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare;
  4. cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC,  de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune;
  5. cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi;
  6. cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și  integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;
  7. cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei;
  8. cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou;
  9. cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
  10. cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
  11. cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
  12. cheltuieli cu serviciile de auditare tehnică (IT și DNSH);
  13.  cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată).

PNRR – DIGITALIZARE parteneriate intre IMM-uri si companii IT

Beneficiar eligibili – formele asociative (parteneriatele) formate din:

1)   Lider:

IMM-uri din toate regiunile de dezvoltare, Ilfov partial, Bucuresti exclus

din urmatoarele domenii prioritare

-industrie alimentară, industrie prelucrătoare, construcții: 75 milioane euro.

-industrie auto, transport și distribuție, servicii adresate populației, turism și alte activități/domenii eligibile: 75 milioane euro.

2)   Parteneri:

IMM-uri care activează în cel puțin unul dintre următoarele sectoare (coduri CAEN):

5829 – Activități de editare a altor produse software;

6201 – Activități de realizare a software-ului la comandă (software orientat client);

6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației;

6203 – Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul;

6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației;

6311 –Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe

6312 – Activități ale portalurilor web;

6399 – Alte activități de servicii informaționale n.c.a.;

7211 – Cercetare-dezvoltare în biotehnologie;

7219 – Cercetare-dezvoltare în alte științe naturale și inginerie.

Calendar orientativ:

15.02.2023 – 31.03.2023 consultare publică

12.04.2023– 30.04.2023 publicare ghid consolidat în consultare publica

15.05.2023 – lansare ghid final

03.07.2023 –31.08.2023 – depunere proiecte

01.09.2023 – 31.12.2023 – evaluare proiecte

04.01.2024 –29.02.2024 – încheiere contracte

Valoarea maximă eligibilă a unui proiect (nu mai mult de 5 ori Cifra de Afaceri pe 2022):

  • Microîntreprinderi – maxim 500.000 euro;
  • Întreprinderi mici – maxim 1.500.000 euro;
  • Întreprinderi mijlocii –maxim 3.000.000 euro.

Intensitate apel

  • Ajutoare de stat intre 55-80% in functie de marimea IMM-ului lider de proiect si a zonei de implementare
  1. Din care minim 75% ajutoare regionale pentru investitii
  2. Maxim 25% ajutoare pentru cercetare–dezvoltare (cercetare industrială; dezvoltare experimentală)